varzesh-to

  • ۰
  • ۰

همه‌ی ما اسم ورزش پیلاتس را شنیده‌ایم، اما ممکن است تنها افراد اندکی اطلاعات دقیقی در مورد این ورزش داشته باشند. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که با ورزش پیلاتس آشنایی ندارید، احتمالا سؤالات زیادی در این‌باره در ذهن‌تان وجود دارد . «ورزش پیلاتس دقیقا چیه؟»، «می‌تونم با کمک این وزرش وزن کم کنم؟»، «ورزش پیلاتس چه فایده‌هایی داره؟». پس بیایید برای آشنایی بیشتر با ورزش پیلاتس، این متن را با هم بخوانیم.


در این مقاله قرار است در مورد تاریخچه‌ی ورزش پیلاتس صحبت کنیم و توصیه‌های نیکولا گلانویل (Nicola Glanville) را که یک مربی لاغری است، بشنویم. او راه‌های ایمن انجام ورزش‌ پیلاتس را ارائه می‌دهد و حرکت‌های مفید را نیز به شما معرفی می‌کند.



حتما بخوانید: ورزش هوازی چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس چیست


پیلاتس ورزشی است که روی استفاده‌ی همزمان از ذهن و جسم تمرکز می‌کند تا به بهترین عملکرد خود برسند. ورزش پیلاتس مجموعه‌ای از حرکاتی‌ است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه‌های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان‌تان کمک می‌گیرد تا ماهیچه‌های تثبیت کننده‌ی بدن ورزیده و قوی شوند. ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکت‌های بدن خود داشته باشد. با انجام این تمرین‌ها می‌توانید حرکات خود را کنترل و تکنیک‌تان را نیز تقویت کنید.


تاریخچه‌ی ورزش پیلاتس

مخترع این ورزش مردی آلمانی به نام ژوزف پیلاتس (Joseph Pilates) است که در سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ این ورزش را اختراع کرده است. او از بچگی نسبت به هم‌‌سن و سال‌هایش ضعیف‌تر بود، اما مجموعه‌ای از حرکات را برای تقویت خودش طراحی کرد تا این مشکل را برطرف کند. با توجه به سایت بنیاد ورزش پیلاتس ظاهرا آقای پیلاتس تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی داشته است. او در سال ۱۹۱۲ در انگلستان به عنوان بازیگر سیرک، مشت‌زن (بوکسور) و مربی دفاع شخصی فعالیت می‌کرده است. او بعد از این دوره با سربازهای زخمی بازگشته از جنگ جهانی اول که به خاطر جراحت‌شان نمی‌توانستند راه بروند کار می‌کرد. ورزش پیلاتس طی سال‌ها پیشرفت بسیاری کرده است، تا جایی که امروزه به عنوان یک راه خوب برای بازسازی و ورزیده کردن بدن شناخته می‌شود.


حتما بخوانید: چگونه اندامی زیبا داشته باشیم

فواید ورزش پیلاتس

وزرشی برای تمام اجزای بدن

ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن را به کار می‌گیرد و کاری می‌کند که تمام ماهیچه‌ها از هم نیرو بگیرند. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است و حرکت‌های ورزش پیلاتس بدن‌تان را برای چالش‌های فیزیکی که هرروزه پیش‌ِ‌رو دارید، آماده می‌کنند.


ثبات مرکز بدن و تنظیم وضعیت

طرز نشستن و ایستادنِ بد، مشکلات و دردهای زیادی را به وجود می‌آورند که تعداد بسیاری از مردم را آزار می‌دهد. سایت سلامت بی‌بی‌سی می‌نویسد: «از هر ۵ نفر فرد بالغ ۴ نفر درد کمر را تجربه می‌کنند.» اگر پدر و مادرتان به شما یاد نداده‌اند که باید صاف بنشینید، ورزش پیلاتس برای شما واجب است. پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چه وضعیت و ساختاری برای هر حرکت و موقعیتی مناسب است و چطور باید آن را انجام بدهید. اگر بدن‌تان را در موقعیت‌های درستی قرار بدهید و جهت‌گیری و هماهنگی اجزایش را تنظیم کنید، قوی‌تر می‌شوید و می‌توانید احتمال صدمه‌هایی که ممکن است به خاطر استفاده‌ی زیاد از یک اندام به وجود بیایند را کاهش ‌بدهید.

منبع:chetor.

  • ۹۸/۰۳/۲۵
  • elahe taheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی