varzesh-to

  • ۰
  • ۰

انگیزه برای ورزش کردن

همین که حس می کنید بالاخره ورزش مورد علاقه خود را پیدا کرده اید یک اتفاق وحشتناک می افتد: تمام انگیزه خود را از دست می دهید، تسلیم خستگی می شوید و دوست دارید لباس های ورزشی خود را از پنجره بیرون بیندازید. همه ما در چنین شرایطی قرار گرفته ایم. خسته شدن از ورزش واقعیت دارد اما این امکان وجود دارد که با ورزش و تناسب اندام دوست شد و در پایان هم کار به قهر نکشد. نکاتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید برای مدت زمانی طولانی شاد سالم و با انگیزه بمانید.

 1- ورزش های خود را تغییر دهید. هر روز قبل از اینکه سر کار بروید، ورزشی با شدت بالا انجام می دهید؟ شاید با این کار به کاهش وزن خود کمک کنید، اما اگر بیش از حد به خود فشار بیاورید و هیچ استراحتی هم نداشته باشید، این شرایط به هیچ وجه نمی تواند مناسبتان باشد. می توانید به انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، یوگا و مدیتیشن بپردازید. به ریکاوری مجددتان کمک می کنند و فقط به بالا بردن فشار فکر نکنید. ورزش هایی مانند ورزش ترکیبی با شدت بالا، بسیار اعتیاد آور هستند و آدرنالین را نیز به شدت بالا می برند. اما می توانند به عضلات و مفاصل و همچنین غدد آدرنال آسیب برسانند. توصیه می شود به جای اینکه همیشه مشغول یک نوع ورزش باشید، چند نوع فعالیت انجام دهید تا علاوه بر ایجاد تنوع روی تمام گروه های عضلانی بدنتان کار کنید. می توانید هفت روز در هفته ورزش کنید. اما کاری که نباید انجام دهید این است که ورزش های ترکیبی با شدت بالا و یا ورزش های قدرتی را در هفت روز هفته انجام ندهید. سه روز از این هفت روز را باید به ورزش هایی که سبک هستند مانند تای چی، پیلاتس و یوگا بپردازید. سه روز در هفته را هم ورزشی با شدت بالا انجام دهید. در این هفت روز، یک روز را هم می توانید به استراحت و یا انجام فعالیتی که از آن لذت می برید اختصاص دهید

. 2- تغییر ایجاد کنید. به جای اینکه هر روز یک ورزش انجام دهید و یا به باشگاه بروید، یک روز در هفته را به کاری متفاوت اختصاص دهید. مثلا می توانید والیبال بازی کنید و یا هر بازی ورزشی دیگری که دوست دارید. گاهی افراد ورزشکار فکر می کنند اگر به باشگاه نروند، با هیچ چیز دیگری نمی توانند تمرین آن روز را انجام دهند. این در حالی است که بازی های ورزشی مورد علاقه تان،می توانند حکم همان ورزش را داشته باشد و به نحوی دیگر عضلاتتان را به چالش بکشند.

 3- کمی بخوابید. یک مربی ورزشی حرفه ای ترجیح می دهد، یک ورزشکار کلاسش را لغو کند و بخوابد. تا اینکه با مشکل کمبود خواب بخواهد تمرین کند، چون این اصل شماره یک است. اما اصل شماره دو، مواد مغذی و اصل شماره سه، انجام حرکات درمانی است. چنین حرکاتی هم تاثیر آرامش بخش و هم تاثیر ورزشی دارند. در ورزش های سخت، به سیستم عصبی خود شوک بیشتری می دهید. بنابراین بسیار مهم است که در میان ورزش های سنگین، ورزش هایی سبک با خاصیت بهبود دهندگی نیز وجود داشته باشد. 4- زمانی را به خودتان اختصاص دهید. گاهی تنها باید از همه چیز، از جمله ورزش دور شوید! مثلا می توانید هر روز صبح به مدت 20 تا 30 دقیقه پیاده روی انجام دهید. در حین پیاده روی می توانید به چیزی الهام بخش گوش دهید. کار واقعا ساده ای است، اما می تواند حسابی روی روحیه و انگیزه تان تاثیر داشته باشد.

 5- تعادل خود را پیدا کنید. اگر گاهی میل دارید با دوستانتان بیرون بروید و چیزی بخورید. یا با همان پیژامه روی مبل لم دهید و تلویزیون تماشا کنید، اشکالی ندارد. آن را انجام دهید. گاهی انجام چنین کارهایی هم اهمیت دارد و نمی شود گفت، کسی که ورزش می کند هرگز چنین کاری انجام نمی دهد. اما همیشه تعادل را حفظ کنید. انجام چنین کارهایی ایرادی ندارد، اما نه اینکه کار هر روزتان باشد.

منبع:netdoctor


  • ۹۷/۱۰/۲۷
  • elahe taheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی