varzesh-to

  • ۰
  • ۰

پر طرفدارترین ورزش


فوتبال مسابقه ای است که با توپ، بین دو تیم یازده نفره انجام میشود. دراین بازی، برای ضربه زدن به توپ، بیشتر از پاها استفاده میشود. تنها کسی که میتواند توپ را با دست بگیرد ، دروازه بان است. می بینید که فوتبال بازی سخت و پیچیده ای نیست؛ امّا پرطرفدارترین ورزش جهان است.


 


محل تولد فوتبال


فوتبال امروزی، از کشور انگلستان سرچشمه گرفته است. اما قبل از آن، چین، یونان، مصر و روم باستان هم بازی هایی شبیه فوتبال داشته اند «فدراسیون بین المللی فوتبال» حدود صد سال پیش، به وجود آمد.


فوتبال را انگلیسیهایی که در ایران زندگی می کردند،به کشورمان آوردند. حدود هشتاد سال قبل، اوّلین مسابق هی ایرانیها با یک تیم خارجی در تهران برگزارشد. در سال ۱۳۲۵ هم فدراسیون فوتبال ایران تأسیس شد.


 


قوانین فوتبال


طول زمین بازی: حداقل ۱۰۰ متر و حداکثر ۱۱۰ متر.


عرض: حداقل ۶۴ متر و حداکثر ۷۵ متر.


توپ این بازی کروی است و بین ۴۱۰ تا ۴۵۰ گرم وزن دارد.


بازی در دو نیم هی ۴۵ دقیق های انجام م یشود و زمان استراحت بین دو نیمه هم ۱۵ دقیقه است.


 


تاریخچه توپ فوتبال


توپهای اوّلیه


جالب است بدانیدا وّلین توپ های فوتبال، با بخشهایى از بدن حیوانات درست می شده است! این توپها در میان بازی تغییر شکل پیدا میکردند. اگر باران می آمد، این تو پها آب را جذب میکردند و سنگین می شدند. امّا توپه ای امروزی آب را جذب نمی کنند. یک روکش پلاستیکی هم دارند. در ضمن سبکترند و شکل خود را حفظ میکنند.


مهار تهای فوتبالی


شوت کردن ، پاس دادن ، بازی با سر، دریبل، کنترل توپ، تکل ،هدایت توپ، حفظ توپ، فریب دادن، سانترها و پرشها…


نقش فوتبال در سلامتی


فوتبال به تناسب اندام ، سوزاندن چربیهای اضافی و مهار تهای بدنی انسان کمک م یکند. این ورزش، خطر بیماریهای قلبی را تا حدود شگفت آورى کمک میکند. بازی فوتبال باعث افزایش اعتماد به نفس و روحیه همکاری با جمع میشود.

منبع:نوجوان شاد

  • ۹۷/۱۰/۲۷
  • elahe taheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی