varzesh-to

  • ۰
  • ۰

تمرینات کگل معمولا به عنوان تمرینات عضلانی کف لگن نیز شناخته می‌شوند. هدف از این تمرین کاهش سفتی، ناراحتی و بهبود انعطاف‌پذیری عضلات و اندام‌های لگن است. در واقع، تمرینات کگل همچنین با هدف حفظ تمام ارگان‌های لگن در جای درست برای کنترل ادرار و تعادل هورمونی هم برای مردان و هم برای زنان انجام می‌شود.

تمرینات کگل


اگر قبلا تمرینات کگل را انجام نداده‌اید، مشکلی نیست زیرا انجام آن بسیار ساده است و هیچ زحمتی ندارد. این تمرین را می‌توان با نظارت، در خانه یا حتی بدون اطلاع کسی انجام داد. خب چرا باید تمرینات کگل را انجام بدهید؟


در مورد مزایای کگل برای سلامتی می‌توان گفت که برای تمام کسانی که دوست دارند یک سبک زندگی سالم داشته باشند، بدون خطر است. تمرینات کگل در صورت انجام به صورت منظم، ظرف چند هفته یا بیش‌تر، می‌تواند سلامت پروستات و مثانه را بهبود ببخشد و می‌تواند زنان باردار را در حین زایمان کمک کند.


بسیار خب، بیایید به مزایای شگفت‌انگیزی که تمرینات کگل برای سلامتی دارند بپردازیم.


۱. تمرینات کگل به جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار و درمان آن کمک می‌کنند

بر اساس یک مطالعه‌ی جدید بی‌اختیاری ادرار، نشت مداوم ادرار از بدن است. این اتفاق در واقع غیرارادی است و زمانی رخ می‌دهد که فرد اصلا قصد ادرار کردن ندارد.


این اختلال شایع‌تر از آنی است که شما فکر می‌کنید و زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع 30 درصد از موارد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار زنان بین 30 تا 60 سال هستند. در حالی که تنها 15 درصد مردان از این مشکل رنج می‌برند.


در حالی که بی‌اختیاری ادرار  در رخ دادن مشکلات دیگری هم نقش دارد، هچنین باعث بیش از حد فعال بودن مثانه هم می‌شود. این اختلال با انقباض عضلانی غیرارادی مثانه توصیف می‌شود. بی‌اختیاری ادرار باعث نشت ادرار می‌شود که غیر قابل کنترل است.


یک مطالعه‌ی تازه در مورد اثرات مثبت کگل در زنان نشان داد که این تمرین می‌تواند یک جایگزین عالی برای جراحی جهت درمان مشکلات مثانه باشد. انجام تمرینات کگل به صورت روزانه می‌تواند توانایی مثانه را در زنان افزایش دهد. این تمرین همچنین می‌تواند عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود دهد.


این مطالعه‌ی مبتنی بر شواهد، علائم شدید بی‌اختیاری ادرار  را در نظر گرفت و نشان داد که زنانی که بیش‌تر به پزشک مراجعه کردند، علائم بهبود را نیز بیش‌تر نشان دادند.


علاوه بر این، تمرینات کگل همچنین می‌تواند UI را در مردان سالم و مبتلا به سرطان درمان کند. مردان مبتلا به سرطان پروستات اغلب قربانیان UI می‌شوند. از این رو افزایش تمرینات کگل می‌تواند استرس ادراری را کاهش دهد و سلامت پروستات را بهبود ببخشد.


نکته‌ی کلیدی: بی‌اختیاری ادرار  ممکن است باعث ناراحتی شدید مثانه و حتی گاهی درد شود. انجام تمرینات کگل به طور روزانه می‌تواند به جلوگیری از نشت مثانه کمک کند و عضلات کف لگن را تقویت کند تا زمانی که لازم است منقبض شوند.


Image result for Kegel Exercises Help Prevent and Treat Urine Incontinence


۲. تمرینات کگل می‌تواند بی‌اختیاری مدفوع را کاهش دهد

کنترل غیرطبیعی روده می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود از جمله یبوست، قوام نامناسب مدفوع و ادرار غیررادی. عوامل متعددی وجود دارند که منجر به کنترل غیرطبیعی روده یا بی‌اختیاری مدفوع می‌شوند مانند عوامل غذایی، محیطی یا ژنتیکی.


راه‌حل این مشکل گنجاندن غذاهای سالم در رژیم غذایی و در عین حال انجام دوز روزانه‌ی تمرین کگل است. این‌که برای درمان بی‌اختیاری به طور مستقیم سراغ جراحی مدفوع بروید، انتخاب درستی نیست. امتحان کردن درمان طبیعی‌تر برای کنترل عضلات لگن برای بسیاری از آدم‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است.


اگر با کمک یک پزشک تمرین می‌کنید، هدف این است که عضلات کف لگن را تقویت کنید. به خصوص کسانی که در اثر کشش و انقباض مداوم ضعیف شده‌اند.


با توجه به یک مطالعه، انجام تمرین کگل دست کم 3 بار در روز و به مدت بیش از 5 هفته نتایج بهتری را نشان داد. این تمرین نشانه‌های بی‌اختیاری مدفوع را کاهش داد و کنترل مناسب روده را بهبود بخشید.


گاهی اوقات بی‌اختیاری مدفوع به علت آسیب عضلانی عصبی رخ می‌دهد و می‌تواند با تمرینات کگل مورد درمان قرار بگیرد.


نکته‌ی کلیدی: تمرینات کگل نوعی آموزش برای افراد مبتلا به مشکلات روده هستند. اگر این مشکلات بدتر شوند، انجام تمرینات کگل به دفعات بیش‌تر همراه با برخی تغییرات غذایی می‌تواند مفید باشد. انجام برخی از تمرینات لگنی 3 بار در روز می‌تواند از بی‌اختیاری مدفوع در مردان و زنان جلوگیری کند.


۳.  تمرینات کگل در حین بارداری می‌تواند ناراحتی مادر را کاهش دهد

همه‌ی زنان می‌دانند که سالم و متناسب ماندن در حین دوران بارداری تا چه حد مهم است. اما برای رسیدن به این هدف، یک برنامه‌ی غذایی سالم تمام چیزی که می‌خواهید، نیست. شما باید تمرینات جسمانی خاصی را برای کاهش ناراحتی عضلانی و درد در طول و بعد از زایمان انجام دهید.


بهترین نوع ورزش برای اکثر زنان حامله حرکات کششی و تقویت لگن است. این تمرینات از سلامت مثانه، رحم و روده پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید کنترل مناسبی بر بافت‌های میان‌دوراه و عضلات کف لگن برای زایمان داشته باشید، تمرینات کگل را بیش‌ترانجام بدهید.


تمرینات کگل شامل منقبض کردن عضلات کف لگن می‌شود. این تمرین باید بدون شامل کردن عضلات شکم، ساق پا و باسن انجام شود. کگل کمک می‌کند تا جریان غیرارادی مثانه و مقعد متوقف شود.

منبع:bazdeh.

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • elahe taheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی